REGULAMIN
§ 1 Postanowienia ogólne

1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Strony internetowej prowadzonej przez Usługodawcę, w tym warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, zasady przetwarzania danych w ramach bezpłatnej weryfikacji znaków towarowych, a także tryb postępowania reklamacyjnego oraz prawo do odstąpienia od umowy.

2. Korzystanie ze Strony oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.

3. Strona przeznaczona jest dla użytkowników, którzy chcą uzyskać informacje o ochronie znaków towarowych oraz skorzystać z oferowanych usług zgłoszeniowych.

4. Klient zobowiązuje się do korzystania ze Strony w sposób zgodny z obowiązującym prawem, niniejszym Regulaminem oraz dobrymi obyczajami.

§ 2 Definicje

1. Usługodawca – podmiot prowadzący Stronę internetową, świadczący Usługi zgodnie z Regulaminem – Alexander Kamiński, przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod firmą REGISTERED Alexander Kamiński z siedzibą w Warszawie (02-776), ul. Nowoursynowska 145D/70, NIP: 9512622169.

2. Klient lub Odbiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca ze Strony i/lub Usług.

3. Strona – serwis internetowy, za pośrednictwem którego świadczone są Usługi.

4. Usługi – wszelkie czynności świadczone drogą elektroniczną na rzecz Klienta, w tym m.in. bezpłatna wstępna analiza znaku towarowego oraz odpłatne usługi związane z jego zgłoszeniem.

5. Regulamin – niniejszy dokument.

6. Formularz kontaktowy – narzędzie dostępne na Stronie służące do przekazywania zapytań i danych dotyczących znaku towarowego.

7. Administrator – podmiot odpowiedzialny za prowadzenie Strony internetowej, zarządzający jej treściami oraz przetwarzaniem danych osobowych, którym jest Usługodawca.

§ 3 Zakres usług

1. Usługodawca umożliwia Klientowi skorzystanie z bezpłatnej wstępnej weryfikacji znaku towarowego, obejmującej ocenę zdolności rejestracyjnej znaku w świetle tzw. bezwzględnych przesłanek odmowy rejestracji, na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

2. Usługa wstępnej weryfikacji znaku towarowego świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter informacyjny.

3. W celu skorzystania z Usługi, Klient zobowiązany jest do przekazania informacji umożliwiających identyfikację znaku towarowego, w szczególności jego warstwy słownej (np. nazwy) lub opisu graficznego (np. logotypu), za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na Stronie internetowej lub poprzez bezpośredni kontakt telefoniczny z Usługodawcą. W przypadku potrzeby doprecyzowania przesłanych danych, Usługodawca może zwrócić się do Klienta o ich uzupełnienie drogą elektroniczną.

4. Wynik przeprowadzonej analizy przekazywany jest Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej lub drogą telefoniczną.

5. Korzystanie z bezpłatnej weryfikacji nie stanowi zawarcia umowy o świadczenie usług odpłatnych i nie zobowiązuje Klienta do dalszej współpracy z Usługodawcą.

6. Weryfikacja, o której mowa w niniejszym paragrafie, nie obejmuje analizy kolizyjnej z wcześniejszymi prawami osób trzecich, w szczególności z wcześniejszymi znakami towarowymi, nazwami przedsiębiorstw, domenami internetowymi czy oznaczeniami używanymi w obrocie gospodarczym.

7. Usługodawca dołoży należytej staranności przy wykonywaniu bezpłatnej weryfikacji, jednak nie ponosi odpowiedzialności za skutki wykorzystania informacji przekazanych Klientowi, w szczególności w przypadku ich samodzielnego zastosowania bez dalszego zlecenia usługi rejestracyjnej.

8. W przypadku braku możliwości przeprowadzenia weryfikacji z przyczyn technicznych lub z powodu nieprzekazania przez Klienta wystarczających danych, Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania weryfikacji, o czym poinformuje Klienta drogą mailową lub telefoniczną.

§ 4 Zawarcie umowy i realizacja usług

1. Zawarcie umowy o świadczenie usług odpłatnych następuje poprzez przyjęcie przez Klienta oferty Usługodawcy przedstawionej w wiadomości e-mail, poprzedzonej uprzednim kontaktem przez formularz, telefonicznie lub mailowo.

2. Każde złożenie zamówienia poprzedzone jest akceptacją Regulaminu.

3. Usługodawca potwierdza przyjęcie zamówienia poprzez przesłanie faktury pro forma oraz wiadomości e-mail zawierającej podsumowanie zamówienia.

4. Opłacenie faktury pro forma przez Klienta oznacza zawarcie umowy.

5. Świadczenie Usługi następuje niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty oraz po otrzymaniu pełnego zestawu dokumentów i informacji, w tym pełnomocnictwa i logotypu.

6. Usługi realizowane są drogą elektroniczną, w szczególności poprzez korespondencję e-mailową.

7. Zakres świadczonej usługi obejmuje: a) analizę znaku towarowego i konsultację; b) opracowanie zgłoszenia i wymaganych dokumentów; c) złożenie wniosku do właściwego urzędu; d) informowanie o wymaganych opłatach i przebiegu postępowania; e) monitoring procesu rejestracji.

8. Czynności wykraczające poza powyższy zakres, w tym reprezentacja w postępowaniu sprzeciwowym lub sporządzanie pism procesowych, stanowią osobną usługę, wycenianą indywidualnie.

9. Usługodawca ma prawo powierzyć wykonanie usług podmiotom trzecim, posiadającym odpowiednie kwalifikacje.

10. Po przekazaniu informacji o wymaganych działaniach lub opłatach urzędowych, odpowiedzialność za ich wykonanie spoczywa na Kliencie.

11. Wnioski o dofinansowanie w ramach Funduszu SME FUND składane są wyłącznie w okresie jego obowiązywania. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości uzyskania dofinansowania z przyczyn niezależnych od niego.

12. Klient zobowiązany jest do przekazania prawdziwych, kompletnych oraz aktualnych danych niezbędnych do wykonania Usługi, w tym informacji dotyczących znaku towarowego, zakresu działalności oraz ewentualnych wcześniejszych zgłoszeń.

13. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z podania przez Klienta nieprawdziwych, niepełnych lub nieaktualnych danych lub dokumentów, a także za opóźnienia w realizacji Usługi wynikające z przyczyn leżących po stronie Klienta.

14. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Usługi w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że znak towarowy może naruszać prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie, dobra osobiste, prawa własności przemysłowej lub znaki renomowane, a także w sytuacjach naruszenia przepisów prawa lub zasad współżycia społecznego.

15. Usługodawca może odmówić przyjęcia zlecenia w przypadku braku dostępności czasowej, niewystarczających informacji lub z innych uzasadnionych przyczyn, o czym niezwłocznie poinformuje Klienta.

§ 5 Blog edukacyjny

1. Strona internetowa zawiera blog edukacyjny, na którym publikowane są artykuły dotyczące zagadnień związanych z własnością intelektualną, w szczególności znaków towarowych, praw autorskich, wzorów przemysłowych oraz innych powiązanych tematów.

2. Materiały zamieszczone na blogu mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady prawnej ani innej profesjonalnej konsultacji.

3. Administrator Strony nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z wykorzystania informacji zawartych na blogu przez użytkowników.

4. Treści publikowane na blogu są chronione prawem autorskim; kopiowanie, powielanie lub rozpowszechnianie ich w całości lub w części bez zgody Administratora jest zabronione.

5. Administrator zastrzega sobie prawo do modyfikacji, usuwania lub archiwizacji treści bloga bez uprzedniego powiadomienia użytkowników.

§ 6 Prawa autorskie

1. Wszystkie treści zamieszczone na Stronie, w tym teksty, grafiki, logotypy, materiały edukacyjne i inne elementy podlegają ochronie prawnej, w szczególności na podstawie przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

2. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania lub wykorzystywania jakichkolwiek treści zamieszczonych na Stronie bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy, za wyjątkiem przypadków dozwolonego użytku określonych w obowiązujących przepisach prawa.

3. Wszelkie prawa do nazw handlowych, znaków towarowych, oznaczeń graficznych i materiałów reklamowych pozostają własnością ich odpowiednich właścicieli.

§ 7 Ochrona danych osobowych i pliki cookies

1. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies określa Polityka Prywatności dostępna na Stronie.

2. Korzystanie ze Strony oznacza akceptację zasad opisanych w Polityce Prywatności.

3. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) oraz ustawą o ochronie danych osobowych.

4. Użytkownik ma prawo wglądu do swoich danych, ich poprawiania, żądania ich usunięcia oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 8 Odstąpienie od umowy

1. Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania przyczyny.

2. Prawo do odstąpienia nie przysługuje, jeżeli świadczenie usługi zostało w pełni zrealizowane za wyraźną zgodą Klienta, po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia po wykonaniu świadczenia.

3. W przypadku odstąpienia od umowy po rozpoczęciu świadczenia usługi, Klient zobowiązany jest do zapłaty za wykonaną część usługi proporcjonalnie do jej zakresu.

4. Termin do odstąpienia od umowy biegnie od dnia jej zawarcia.

5. Odstąpienie może nastąpić poprzez złożenie oświadczenia – w formie pisemnej lub elektronicznej – na adres Usługodawcy.

§ 9 Reklamacje

1. Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usług z należytą starannością.

2. Klient ma prawo zgłosić reklamację dotyczącą wykonanych usług.

3. Reklamacje mogą być składane:

a) mailowo na adres: biuro@registered.pl,

b) listownie: REGISTERED Alexander Kamiński, ul. Nowoursynowska 145D/70, 02-776 Warszawa.

4. W zgłoszeniu reklamacyjnym rekomenduje się podanie:

a) danych kontaktowych Klienta,

b) opisu nieprawidłowości,

c) żądania oraz informacji dot. ewentualnego zwrotu środków.

5. Reklamacja rozpatrywana jest w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.

6. O decyzji w sprawie reklamacji Klient informowany jest w sposób adekwatny do sposobu jej zgłoszenia.

7. Zwroty środków realizowane są tą samą drogą płatności, jakiej użyto przy płatności, chyba że ustalono inaczej.

8. W relacjach z Klientami niebędącymi konsumentami wyłączona zostaje odpowiedzialność z tytułu rękojmi.

9. Klient będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów, w szczególności:

a) przed stałym sądem polubownym,

b) poprzez mediację przed Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej,

c) z pomocą miejskiego/powiatowego rzecznika praw konsumenta.

10. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: https://www.uokik.gov.pl.

§ 10 Postanowienia końcowe

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 30.06.2025 r.

2. Wszelkie zmiany Regulaminu publikowane będą na Stronie z odpowiednim wyprzedzeniem.

3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o prawach konsumenta.

4. Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na Stronie w formie umożliwiającej jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie przez Klienta.

5. Wszelkie spory wynikłe na tle realizacji postanowień niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych dla konsumentów.